תקלות נפוצות במזגנים

יש לכם תקלה במזגן? אל דאגה!
המומחים של איילין כאן בשבילכם.

מה הן התקלות הנפוצות ביותר? מה אפשר לפתור לבד ומתי תצטרכו לקרוא לטכנאי מוסמך? כל הפרטים במאמר הבא.

לא משנה כמה נשקיע במזגן, בסופו של דבר בדומה לכל מכשיר חשמלי – יצוצו מדי פעם תקלות. זה יכול לנבוע עקב תחזוקה לקויה, שימוש לא נכון במזגן או פשוט בלאי טבעי – כל אלה חלק מהגורמים הנפוצים שעלולים לגרום לתקלות במזגן. בעוד שתקלות רבות ניתנות לתיקון עצמאי ואף בקלות יחסית – יש מצבים בהם מדובר בבעיה משמעותית שמחייבת לקרוא לטכנאי מזגנים מקצועי.

תקלות נפוצות

יש לכם תקלה במזגן? לא עובד? לא נדלק? לא מקרר? רגע לפני שאתם מתקשרים לטכנאי הראשון, יש תקלות שאולי תוכלו לפתור בעצמכם – מה שיוכל לחסוך לכם כסף על טכנאי. באילו מקרים כן חשוב לקרוא לטכנאי מוסמך? כל התשובות במאמר הבא, בואו נתחיל.

תקלות שאפשר לפתור באופן עצמאי:

מזגן לא מקרר/מחמם

כאשר המזגן לא מגיע לתפוקות הקירור או החימום הרצויות יכולות להיות לכך מספר סיבות:

פילטרים לא נקיים: אבק ולכלוך אשר הצטברו בתוך הפילטרים עלולים לגרום לירידה בתפוקת המזגן (עוצמת הקור או החום), לסתימה של פתחי האוורור, בלאי מואץ, נזילות מים וצריכת חשמל גבוהה

מה הפתרון? פשוט! יש לנקות את הפילטרים פעם בכמה חודשים.
כדאי לדעת שבמזגנים מיני מרכזיים קיימת התראת תזכורת  לאחר 250 שעות עבודה של המזגן.

נזילת מים

בעונת הקיץ החמה, לעיתים פילטרים סתומים יכולים לגרום לנזילת מים. ניקוי פשוט של הפילטרים מדי תקופה ימנע את התקלה. במקרים אחרים, ייתכן וצינור הניקוז של המזגן נסתם מלכלוך.

מה עושים? את הסתימה אפשר לשחרר במהירות על ידי נשיפה לתוך הצינור, שתוציא את הלכלוך יחד עם המים החוצה.

השלט לא מגיב

נשמע מצחיק, אבל כדאי לנסות להחליף סוללות. אם גם זה לא עובד, נקו את העינית במזגן – לעיתים היא צוברת אבק ולא מצליחה לקרוא את השלט.

תקלות שמחייבות הזמנת טכנאי:

במידה והפעלתם את המזגן וכעבור 10 דקות אתם עדיין לא מרגישים קור או חום – יש צורך להזמין טכנאי.

קבל תקול

מדובר בתקלה נפוצה מאוד, שלא מאפשרת למנוע של המזגן לפעול. הקבל הוא רכיב חשמלי במזגן שמסייע בפעולת ההתנעה של המנוע. למרות שיכולים להיות 3 מוקדי תקלות (למזגן 3 קבלים), ברוב המקרים יהיה צורך בהחלפה של קבל המדחס. כדי להחליף את הרכיב החשמלי יש להיעזר בטכנאי מזגנים מוסמך.

תקלות נוספות שיש לקרוא בהם לטכנאי:

חשוב לזכור שתחזוקה שוטפת של המזגן לאורך כל ימות השנה תאפשר לכם ליהנות ממנו לאורך זמן ובלי הרבה תקלות. לכן, אנחנו תמיד ממליצים ללקוחות שלנו להיעזר בשירותים משלימים של טכנאי שזה כולל תחזוקה שוטפת וביקורים שבודקים שהכול תקין, כך תוכלו לחסוך המון כסף על תיקונים ובמקרים מסוימים אף חלקי חילוף יקרים.

יש לכם עוד שאלות? מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם! ניתן גם ליצור קשר בטלפון: 050-712-3365

התחל שיחה
נשמח לעזור
לקוח יקר,
אנחנו כאן לשירותך,
איך נוכל לעזור?